lørdag den 1. oktober 2011

Bryn i Midtjylland!

Bryn i Midtjylland! (lør hvidbrynet løvsanger set og hørt linå v. silkeborg 1145- hst). Efter en kort samtale med hst kørte jeg mod Linå. Ingen af birderne i Østjylland har arten på deres liste, så jeg var mere end tilfreds, da den første fugl, jeg så hos Henrik, havde kæmpe bryn og vingebånd. Mit kamera var dog ikke samarbejdsvillig (kunne ikke tænde), så der gik lidt tid før jeg fik et par dokubilleder i kassen. Sendte derefter straks et billeder til KO, som åbenbart var udslagsgivende for, at han kørte til Linå. Et seriøst selvmål da han en time senere krydsede fuglen. :-) Det ændrede dog ikke ved, at fuglen var virkelig fin!      

Bryn i Midtjylland! Fuglen var meget aktiv i og omkring hst´s have.
Fundet er det 7. fund i Østjylland (Dofbasen)
Fuglen var meget stationær i hst´s have. Et lille smørhul til småfugle. Fuglen blev set sammen med tolv gransangere og en løvsanger.

Ingen kommentarer: