lørdag den 17. juli 2010

Wader-tid

Årets efter min mening bedste og rareste fugletid er i gang lige nu - det vrimler med vadere. Tag ud og find et hit og nyd alle vadefuglene i deres sublime dragter.

Torsdag aften gav en Kærløber, 12 Krumnæbbede og en Dværgryle ved Gerå. Jeg har overtaget en halvsmadret mobil fra min far med et 8 MP kamera indbygget. Resultaterne er ganske fine, synes jeg. Således er Kærløberen fotograferet/videofilmet på ca. 150-200 m´s afstand.







I morges (16/7) gav jeg Ulvedybet en times tid. Idet Perlen og fjorden ud for denne var spækket med vadere nåede jeg kun denne lokalitet inden arbejdet kaldte. På trods af rå mængder af fugle, såsom 250 Alm Ryler, 46 Krumnæbbede, én Dværg- og en Temmryle, 280 Rødben og meget andet kunne intet virkelig sjovt opspores. Men det skal jeg nok få lavet om på i næste uge.

Tekst, foto og videoer, RSN, 17/7-2010

Ingen kommentarer: