fredag den 15. april 2011

Gallohaven

Efter to måneder med lange perioder i udlandet og meget arbejde opstod der endelig et hul i kalenderen, således at jeg kunne få talt de lokale Musvåger i baghaven. Havde egentlig først regnet med torsdag som den gode dag, men tyk tåge over Aarhus satte en stopper for alt træk. Solen skinnede dog fra en skyfri himmel i Risskov, ikke en vind rørte sig og det blev til 5 forårskåde Marsvin i Bugten. Op ad dagen klarede det op sydfra og eftermiddagen bød på lidt fugle. Dagens hit var en trækkende Kortnæbbet Gås i selvskab med Grågås. Arten er sjælden i Østjylland og i særdeleshed i Kommunen. Ellers lige over 20 våger og to Røde Glenter.

Fredag valgte jeg i stedet at arbejde fra morgenstunden og så først gå ud kl 850. Jeg havde ikke en gang forladt haven førend 33 Bramgæs blev spottet over Riis Skov. Formiddagen bød ikke på mange småfugle, men hele 4 Fiskeørne blev logget inden middag. Af andre sjove ting sås Rød Glente 2, Dværgfalk 3, Tårnfalk 2, Trane 1, Huldue 3, Landsvale, Bysvale, Skovpiber, Kernebider 2. En ganske god dag i Gallohaven. Jeg har således hentet 9 nye årsædelarter de sidste to dage, hvilket har betydet at jeg har indhentet Hr. Lund. Dette kan han overhovedet ikke være tilfreds med, da manden stort set ikke har forladt Kommunen i 2011. I dag var hans første dag på arbejde, så han er pænt presset, hvis han skal gøre sig nogen som helst chance for at vinde Whiskyen.

Bare min tredje observation af Trane fra Gallohaven

En af dagens to Røde Glenter

Et u-croppet billede En af dagens fire Fiskeørne (Kig godt på den Stephan) En af dagens tre Dværgfalke
RDN

Ingen kommentarer: