onsdag den 12. august 2009

Balkanhøge en mas

Her er et billede af en flok Balkanhøge, som jeg så i Hurghada Lufthavn 23/4-09. Jeg vurderede, at flokken var på ca. 1600 fugle, hvilket nok var lidt i overkanten set i retrospekt. Imidlertid har jeg talt antallet af fugle på et billede, der gengiver størstedelen af flokken. Det blev til i alt 1191 fugle - crazy eller magnoon, som det hedder på arabisk/egyptisk.


I morgen, torsdag, gør jeg sammen med EDy og måske KO Djurslands Nordkyst usikker, og mandag-fredag næste uge er jeg i sommerhus i Nr. Lyngvig, hvor jeg håber, jeg udover hyggeligt samvær med kæresten også kan få tid til lidt birding.

De to andre århusbirdere, birder ikke meget i Århus for tiden, idet RDN, som netop er hjemvendt fra Grønland, tager til Norge på fredag, mens SSL arbejder hele tiden.

RSN

Ingen kommentarer: