lørdag den 2. oktober 2010

Stormsvale i Århus Bugt!

KO havde fundet Thorshane i Gallohaven, så selvom jeg stadig lå i sengen, vidste jeg godt, hvor det bar hen ad. Jeg måtte ned til havnen! Jeg aftalte at mødes med KO ved Nordhavnen, hvor vi satte os i læ af bygningerne ved "vadefuglebassinet". Der var fint med alkefugle, og der trak desuden lidt dværgmåger frem og tilbage. En 2K Sortstrubet Lom kom tæt forbi havnen, hvilket bestemt er et særsyn i bugten. En alm. kjove trak ind i bugten, og det var allerede et godkendt besøg, selvom thorshanen ikke lod sig finde. Ud af ingenting finder KO en Stor Stormsvale 30 meter fra land (kl. 11.16- 11.26)! Den har ikke travlt, og vi kan nyde vores pt. bedste obs af Stor Stormsvale i DK.
Kl. 11.59 kommer fuglen igen forbi og kan genkendes på et lille hak i venstre vinge.
Kl. 12.18 genfinder jeg fuglen igen! Der ligger åbenbart stadig fugle i Kattegat og roder rundt... Alt i alt var det en "katastrofal" dag med to nye "amts" krydser til KO, men stormsvaler er bare for fede... så jeg overlever nok ;-)

Den kom på under 30 meter. Jeg skulle dog først op i bilen og hente kameraet...



SSL 2/10

Ingen kommentarer: