mandag den 5. maj 2008

Når man ikke selv kan komme til fuglene...

Jeg er i øjeblikket tvunget til at sidde inden døre og skrive på mit speciale. Derfor var det fedt, at RSN ringede med en mulig Lærkefalk over Universitetsparken. Utrolig nok fandt jeg fuglen med det samme og fik hurtigt skop på den. Fuglen havde ikke travlt og sås flere gange spise bytte i luften. Eftersom jeg havde fået sat skopet op, kunne jeg ligeså godt benytte muligheden til at kigge lidt ud. Et par timer efter Lærkefalken bliver jeg opmærksom på tre større fugle virkelig langt oppe over Universitetsparken. Jeg er straks klar over, at det drejer sig om storke eller traner. Jeg slipper dem hurtigt med håndkikkerten, men kan ikke finde dem i skopet. Efter flere masse knap så pæne gloser finder jeg dem endelig i glideflugt mod nord. Her bemærker jeg flere gange noget hvidligt fra oversiden af fuglene, og ud fra dette og især jizzet bestemmes fuglene til Hvide Storke.
Sidste år så jeg Rød Glente, Vandrefalk og Misteldrossel fra lejligheden. Så det er ikke helt håbløst at bo i centrum af Århus.

Herfra kan jeg overskue de topløse piger i universitetsparken. Storkene fløj i den retning.

SSL, 5/5-08.

Ingen kommentarer: