fredag den 13. marts 2009

Michaelmas Cay

Var ude paa Michaelmas Cay ud for Cairns i dag. Oeen boed paa masser af fugle primaert Brune Noddyer, men ogsaa mange Bergius Terner samt faerre Bengalske og Sodfarvede Terner, Brune Suler og ydermere i hvert fald en enkelt Great Fregatfugl og enkelte Brilleterner. Saaledes missede jeg Lesser Frigatebird, men det kompenserede 3 Roedfodede Suler for. Black Noddy lod sig heller ikke se, men den saa jeg i rigeligt maal laengere mod nord ude paa en tidligere dykkertur, hvor ogaaa Wedge-tailed Shearwater var relativt almindelig.

Efter turen paa Michaelmas Cay fik jeg to dyk sammen med Johanne paa det naert liggende Hastings Reef, hvor Black-naped Tern var almindelig.

I dag tager vi til Sydney, hvor der forhaabentlig ogsaa er lidt fugle. Indtil videre har jeg bogfoert ca. 225 arter, hvilket er flere end jeg havde kalkuleret med.

RSN, 13/3-09.










Ingen kommentarer: