mandag den 28. september 2009

Fotodok af graellsii

Har fået lov til at låne SSL´s bil, mens han den næste uge er på Madeira sammen med kæresten. Morgenen startede med lusk ved i sommerhusområdet på Kysing Næs, hvor 35 Gransangere var imponerende og gjorde det til et spændende lusk, som desværre ikke kastede noget sjovt af sig. Derefter kiggede jeg lidt i Norsminde Fjord dog uden Sølvhejrer kunne opdrives.

Et smut på Østhavnen for at prøve at genfinde storfalken fra lørdag gav ingen falk, men til gengæld kom jeg tæt på den sædvanlige graellsii. Jeg var tæt på fuglen, men desværre lykkedes det mig ikke at aflæse dens ring. Nedenunder ses tre billeder af fuglen, som jeg pga. dens størrelse vurderer til en han. Fuglen blev, så vidt jeg ved, første gang set på Århus Havn i august 2004 af undertegnede og er således en 9K+-fugl.

RSN, 28/9-09.

Her ses den sammen med en 3-4K Sølvmåge.

Kraftigt sort bånd på p5, mens p9 og p10 ikke ses pga. fældning. Fældningsstadiet kan sammenlignes med KO´s billeder af fuglen fra august, hvor den havde fældet p1-p7, mens de tre yderste håndsvingfjer endnu ikke var skiftet.

Stemningsbillede fra inderbassinet på Østhavnen.

Ingen kommentarer: